Thursday, July 2, 2020

Google annonsering

Du har hørt om AdWords, men vet ikke hvordan det fungerer eller tør ikke å begynne alene? Google AdWords er et nokså komplisert og sammensatt redskap for annonser. Google utvikler stadig raskere programmet, og du trenger følgelig oppdatert kunnskap for å bruke det. Online marketing metodene og trendene foransdrer seg imidlertid også raskt. Metodene som ble brukt for et år siden for eksempel, oppnår ingen resultat i dag og har ingen nytteverdi.

For å bruke AdWords effektivt og profesjonell, trenger du mye praktisk kunnskap og opplæring. Eksperimentering kan medføre mye vansker, men hvis du jobber med fagfolk, så kan det hente alvorlig suksess også. Det er viktig å vite at for å ha en vellykket AdWords kampanje, er de nødvendig med både IT og online marketing kunnskap, men erfaring er uunnværlig i begge deler. Nordside web har AdWords og SEO tjenester som er gunstige både for å utføre og måle enklere kampanjer med mindre budsjett, eller større, mer komplekse kampanjer.

SEO alene er ikke nok. Når bruker vi Google Adwords?

SEO alene er ikke nok. Hvordan kan vi gjøre vår nettside populær?

I den andre delen av vår tjenester, har vi funnet at med optimal innstilling av nettsiden, er søkemotormarkedsføring (SEO) ansvarlig for at vår nettside finnes i Google og på en god posisjon i treffeliste. Men dette er ikke langvarig løsning, og det tar minimum en-tre måneder før vi oppnår noe resultater i den organiske listen. Fordelen er likevel at denne er en stabil løsning på lang sikt, siden hvis vi snakker om en nettside som er fint innstillt for SEO, resultatene ikke vil forandre. Hvis vi vil ha flere kunder med en gang eller raskt, så må nettsiden annonseres, for eksempel i Google Adwords. I dette tilfellet skal vår betalt annonse være tilgjengelig på første siden, men det er viktig å vite at dette tilbyr kunder bare så lenge som kampanjen er betalt. Altså hvis de slår dette av, blir effekten fjernet også. AdWords tilbyr en mulighet for å ikke betale etter annonsene, men heller etter gjester som klikker på annonsene. Dette heter PPC (Pay per click) annonsering, altså dette er et betalingssystem basert på klikkene på annonsene.

Hvor mye må man betale etter gjestene for Google AdWords?

Så mye som vi vil, siden vi kan plassere bud om hvor mye vi gjerne vil betale for gjesten. Situasjonen er kanskje ikke så enkelt. De andre annonsørene kan også plassere bud for gjestene, og dermed har vi konkurranse blant annonsørene. En vilkårlig antall annonsør kan plassere bud på de nøkkelordene. Det vil si annonsørene må konkurrere mot hverandre for publisering. Rangeringen skjer på denne måten:

Anonnses plassering = Bud på klikkene x kvalitetspoenger
Anonnses plassering er en fiktiv verdi som ikke er synlig i systemet. Det er den mest effektive annonsøren som skal komme høyeste plass i Google sitt system, og ikke den som betaler mest. Derfor er det lurt å lage annonser av god kvalitet. Hva betyr at en annonse er av god kvalitet?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Digital markedsføring
Søkemotoroptimalisering
Google annonsering
Innholdsmarkedsføring
Webdesign
Responsiv webdesign
Landingsside
törtarany felvásárlás bútor elszállítás Óra felvásárlás Tesla Model 3 finanszírozás - Nyíltvégű pénzügyi lízing Kristály lámpa fűtésszerelés LED szalagok Fazonarany felvásárlás Fisher klímaszerelés Keresőoptimalizálás Budapest online sex chat Duguláselhárítás ügyelet Budapesten Duguláselhárítás ügyelet Budapesten Duguláselhárítás ügyelet Budapesten Makettek játék áruház